لميس عيسى

عااااااااااااارف يعني شغال عند ربنا  حسيت مره يعني ايه تغرس حاجه في شخص وتشوف ثمارها لما تقابل وجه الكريم عارف يعني ايه نووووور بينتشر في بحر من الطلمااااااااااات ..!!!!! طيب حسيت معني “جهاااااد الرووووح ” !!!!!!!! مش هيحس بكل الكلام الي فوق ده غيرمتطوع

.. انسان ادي وقته ومجهوده “لــــــــــله وللــــــــــــــــــــوطن “ ما اهو اصل ربنا قالك اشتغل لغايه اخر نفس فيك ولو في ايدك فسيله والساعه هتقوم اغرسها قالك اشتغل بضمير وابني في بلدك واصلح في الحواليك حتي ولو بابستامتك مابالك بقي انك شخص بيدي من عمره ساعات في اليوم عشان يغير في بلده ومجتمعه بدون اي مقاااااااابل ….المقابل ال بيتمناه هو ان يشوف بلده بتتحسن وبتكبر وبتتطور وده ما بيحصلش غير لما انت نفسك تتغير وانت تغيييرك الكبييير بيجي من ‫جواك .. 

2011 دي كانت سنه مميزه بالنسبالي بدأت احس فيها بدوري في حياة ما كانتش وضحالي لما كنت ديليــــــــجيت في معا و بدأت اعرف يعني ايه اشتغل عشان غيري يبقي احسن ويعني ايه اشتغل عشان بلدي وما اتسناش مقابل ..وسبحان الله كل ما بتدي اكتر كل ما بتحس انك ما ادتش حاجه وانك مقصر في حقها “‫‏فيها حاجة حلوة … والحمد لله بقيت ميمبير في معا و بعدها بدأت علامات ربنا تطهرلي اكتر اني جيت من اسكندريه للقاهره مش من فرااااغ …اكيد ليا دوووور أأديه واكيد انا ترس مستني يقابل ترس تاني عشان‏ الألة الكبيييره تتحرك …ما اصلها مش هتتحرك الا بينا ما ينفعش يكون لسه فيك نفس ورجلك بتدب علي الارض ولسه ما اشتغلتش عند ربنا ..ما بنفعش تكون لسه مش انسان …ما ينفعش تكون لسه مش متطوع ..